Report ze zápasu
10. 3. 2024

REVIEW | HRADECKÁ SEZONA KONČÍ VE ČTVRTFINÁLE

Sezona je u konce, hradečtí florbalisté ale mají být na co hrdí. Jejich putování první ligou došlo ke konci ve třetím čtvrtfinálovém střetnutí s otrokovickými Pantery, ve kterém smolně prohráli 2:3 po nájezdech. Od prodloužení série Východočechy dělily přesně tři vteřiny, Panteři ale v infarktovém finiši dokázali vyrovnat a v nájezdové loterii se trefili hned třikrát. Pro Hradec se i přes vypadnutí jedná o historický milník, když se jako nováček soutěže probojoval mezi nejlepší osmičku a vytvořil parádní reklamu na florbal ve východočeské metropoli.

Hradečtí vstoupili do dlouho očekávaného utkání opatrně a po většinu první třetiny kontrolovali hru s míčkem na florbalkách. Stejně jako Otrokovice ale hráli na minimum risku a výsledkem byla blesková třetina bez větších šancí a přerušení.

Druhá perioda hru částečně otevřela a ze zvýšeného tempa pramenily chyby na míčku a následná vyloučení. Hradečtí se nenechali rozhodit nepovedenými přesilovkami z úvodních utkání v Otrokovicích a hned při první příležitosti byli nemilosrdní. Milan Koubek našel perfektní krosovou přihrávkou neobsazeného Lukáše Gregora, který tvrdým golfákem ukázkově vymetl víko otrokovické branky – 1:0.

Vyloučení ale zanedlouho přišlo také na hradecké straně a Panteři po polovině zápasu srovnali skóre utkání. Vlastimil Červenka shodil míček na Františka Vykopala, který nekompromisní ranou k pravé tyči nedal chytajícímu Bártovi sebemenší šanci – 1:1.

Skvělých 343 diváků si muselo na první branku při hře v plném počtu hráčů počkat až do času 43:06 a opět v tom měl prsty vrchní kanonýr hradeckého týmu. Marcel Lehký dlouhým pasem vyhledal ostrostřelce Lukáše Gregora, jenž si míček zatáhl za tělo a exkluzivně vymetl pavučinky v pravé šibenici otrokovické branky – 2:1.

Posledních deset minut základní hrací doby se neslo především v duchu nevyužitých početních výhod. Nejprve přesilovku promrhali Hradečtí, po kontroverzním vyloučení Martina Krejčího na čtyři minuty se neprosadili ani Panteři. Právě Martin Krejčí měl po konci trestu velkou příležitost potrestat Otrokovice, které vyzkoušely hru bez brankáře. V situaci dvou na jednoho ale Vít Heger zvolil vzdušnou přihrávku a Martin Krejčí mířil bekhendem nepřesně.

Hradečtí se v posledních vteřinách úspěšně bránili a když Ondřej Bárta deset sekund před koncem vyhodil míček za půlku hřiště, prodloužení série už bylo na dosah ruky. Determinovaný František Vykopal ale uloupil na vlastní půlce míček a poslal geniální přihrávku před branku, kde se nacházel připravený Martin Ležatka, který v infarktovém závěru napálil míček do sítě a 3 sekundy před koncem poslal zápas do prodloužení – 2:2.

Oba celky cítily v desetiminutovém prodloužením tíhu okamžiku a znovu začala hra bez jakéhokoliv risku. Utkání tak očekávaně zamířilo do nájezdové loterie, ve které se došlo až do čtvrté série nájezdů. Hradečtí střelci byli hned třikrát proti vynikajícímu Adamovi Kohútovi bezmocní. Z řad Panterů se naopak nejprve trefili František Vykopal a Martin Ležatka, a když přesně zamířil také Josef Štourač, vypukl početný otrokovický kotel v euforii.

Panteři tak třetí výhrou ukončili sérii v nejrychlejším možném čase a radují se z postupu do semifinále, Hradec naopak ukončil svou pouť 1. ligou v nejlepší osmičce. Pro hradecký celek se ovšem jedná o historický úspěch, tohoto výsledku navíc dosáhl z role nováčka soutěže. Východočeský klub tak zajisté ukázal, že hradecký florbal má před sebou zářivou budoucnost, a my se můžeme na skvělé výkony hradeckého týmu těšit i v následující sezoně.

Další­ články